Chcesz skutecznie reklamować się w internecie? Poznaj sposoby skutecznego e-marketingu
Bądź tam, gdzie Twoi klienci
Media społecznościowe to prosty sposób na dotarcie klientów. Dodatkowo, nie wymaga on dużych środków – założenie profilu naszej firmy czy grupy na takim portalu jest darmowe. Warto pamiętać, że grupy przejęły funkcję dawnych forów internetowych i obecnie są bardzo popularne. Największe zainteresowanie wzbudzają dyskusje na tematy lokalne, warto być także częścią społeczności do wymiany branżowych opinii. Jak zatem zacząć? Istnieje kilka prostych kroków, które pomogą w zwiększeniu Twojej widoczności w sieci:
• Przede wszystkim zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę i czym różnisz się od konkurencji. Kiedy już to ustalisz, dużo łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednie kanały komunikacji z klientami.
• Następnie zastanów się, kim jest Twój klient, co robi, jakie są jego zainteresowania i z jakich stron przeważnie korzysta w internecie.
• Wybierz odpowiednią platformę. Pamiętaj jednak, że Twoje social media nie są tylko skierowane do konsumentów, lecz także do organizacji i przedsiębiorstw, z którymi można nawiązać współpracę.
• Jeśli Twój produkt ładnie wychodzi na zdjęciach – wykorzystaj to. Zarejestruj się na mediach społecznościowych, które wykorzystują głównie zdjęcia. Takie portale to również dobry sposób na zachęcenie klientów do podzielenia się swoimi zdjęciami z Twoim produktem.
Bierz udział w programach edukacyjnych i grantowych
Korzystaj z możliwości, które dają społeczności! Szukając sposobów na promocję swojego biznesu, warto poszukać organizacji, programów grantowych i społeczności, które zajmują się promocją przedsiębiorczości. Na rynku istnieje sporo inicjatyw, w które możesz się włączyć, aby rozwinąć skrzydła. Jedną z nich jest program She’s Next wspierany przez Visa, który został niedawno rozszerzony także na Polskę. Firma potwierdza w ten sposób swoje zaangażowanie w pomaganie małym i średnim firmom, zwłaszcza tym prowadzonym przez kobiety. Mogą one otrzymać grant o wartości 20 tys. zł a także wsparcie w ramach programu edukacyjnego. Zgłoszenia można nadsyłać od 26 września do 10 listopada 2022 r., wypełniając formularz na stronie: https://www.visa.pl/shes-next-poland-2022.html.
Stwórz cyfrową wizytówkę firmy
Strona internetowa ma wiele zastosowań. Stanowi wizytówkę naszej firmy, może być użyta jako nasz sklep internetowy lub też blog, który sprawi, że będziemy wysoko pojawiać się w wyszukiwarce internetowej. Przy jej tworzeniu warto pamiętać o kilku zasadach:
• Celuj w prostotę i minimalizm – "więcej" nie zawsze znaczy "lepiej". Internauci są z natury niecierpliwi i chcą wszystko znajdować od razu.
• Pamiętaj, że strona internetowa musi być dostosowana do różnych urządzeń mobilnych. W dzisiejszych czasach niemal wszyscy korzystają ze smartfonów, dlatego warto pomyśleć, aby strona dostosowywała się do różnej wielkości ekranów.
• Upewnij się, że Twoje reklamy i obrazy są wysokiej jakości i wysokiej rozdzielczości.
Strona internetowa to również świetne miejsce do zbierania recenzji pozostawionych przez klientów. Zbieranie feedbacku pozwoli Ci usprawnić swój produkt, jak również zwiększyć widoczność w internecie. Polecenia od obecnych klientów odgrywają również ważną rolę w pozyskiwaniu nowych. Pamiętaj jednak, że ważna jest interakcja z odbiorcami i odpowiadanie na ich zapytania – pozwoli to na zbudowanie pozytywnej relacji z klientem.
Materiał sponsorowany Visa.