Mały biznes w wielkim świecie. 3 wskazówki, jak znaleźć nowych klientów
Brak strony internetowej to nie koniec świata – postaw na marketplace
Wykorzystując możliwości platform typu marketplace, wiele małych i średnich przedsiębiorstw może w szybki i łatwy sposób dotrzeć do kupujących z różnych rynków. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę ze sprzedażą online, nie musisz od razu tworzyć swojego sklepu internetowego. Możesz działać w ramach szerszej platformy sprzedażowej, która nie tylko zapewnia dotarcie do wielu konsumentów, lecz także dostarcza technologiczne rozwiązania ułatwiające m.in. kontakt z klientem, przyjmowanie płatności, analizę danych dotyczących funkcjonowania twojego sklepu i wiele innych. Zalety handlu cyfrowego i jego wpływ na rozwój biznesu potwierdzają badania Visa przeprowadzone podczas pandemii. Firmy, które były obecne online oraz sprzedawały za granicę przed pandemią i w jej trakcie, przeszły przez kryzys, osiągając lepsze wyniki niż inne¹.
Korzystaj z programów edukacyjnych i współpracuj z organizacjami branżowymi
Oprócz wsparcia technologicznego przedsiębiorcy mogą otrzymać także wsparcie merytoryczne i finansowe. Konsultacje z ekspertami ułatwiają zrozumienie zachodzących na rynku zmian oraz oczekiwań klientów. Jedną z takich inicjatyw jest program She’s Next, który w tym roku zadebiutował w Polsce. Skierowany jest on do polskich przedsiębiorczyń, a także uchodźczyń z Ukrainy, które prowadzą swoje firmy z Polski. Łącznie w ramach polskiej edycji firmy prowadzone przez kobiety mogą otrzymać pięć grantów (każdy o wartości 20 000 zł) oraz dostęp do rocznego programu mentoringowego. Aby zgłosić się do programu, wystarczy wejść na stronę www.visa.pl/shes-next-poland-2022. Zgłoszenia są przyjmowane do 10 listopada 2022 roku.
Oferuj płatności cyfrowe, które są standardem zakupów XXI wieku
Płatności cyfrowe to nie tylko bezpieczeństwo transakcji, lecz także możliwość uproszczenia procesu zakupowego i osiągnięcia lepszych wyników sprzedażowych. Zabezpieczenia w połączeniu z łatwością i szybkością transakcji mogą sprawić, że danym sklepem online zainteresuje się jeszcze więcej osób, z korzyścią dla sprzedawcy. Platform z dostępnymi rozwiązaniami jest na rynku dużo, zatem warto ograniczyć się do kilku najlepszych. W tym celu można prześledzić fora internetowe i opinie użytkowników, aby dowiedzieć się, na które klienci narzekają. To dość istotne, bo niekiedy właśnie dostępność określonych metod zapłaty za produkty decyduje o zakupie. Czasem klienci rezygnują tylko dlatego, że do wyboru mają jedynie te platformy, których nie akceptują. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać metody płatności online, które są popularne, i do których ludzie mają zaufanie.
Materiał sponsorowany Visa
¹ Badanie internetowe VEEI przeprowadzone przez Grupę Nextrade 11-29 października 2020 r. Objęło 3 031 firm z pięciu krajów: Brazylii, Kolumbii, Malezji, Filipin i Republiki Południowej Afryki. Źródło: https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/ms/veei-small-business-in-the-digital-age.pdf.