WP Wydarzenie specjalne Sponsor wydania
WP Wydarzenie specjalne Sponsor wydania Visa

One będą następne. Znamy laureatki programu grantowego Visa She’s Next

Sponsor wydania Visa
Ich firmy powstały z pasji i chęci realizacji marzeń. One same są odważne, pełne energii i pomysłów na przyszłość. Dzięki programowi grantowemu Visa She’s Next pięć laureatek, właścicielek firm, właśnie dostało szansę na rozwój, zdobycie nowych rynków zbytu i międzynarodową współpracę.

Płatna współpraca z Visa

Do programu mogły zgłaszać się Polki oraz obywatelki innych państw prowadzące działalność biznesową nad Wisłą.

Pieniądze na rozwój

Nevrboard to firma Anny Pałki, instruktorki surfingu i narciarstwa, produkująca kobiece, kolorowe i wygodne kostiumy dla miłośniczek sportów wodnych. Dzięki WHYSOSERIOUS wiele klientek nosi dobrej jakości odzież streetwearową z interesującymi hasłami. Właścicielka marki, Aleksandra Szysz, chce powiększyć asortyment i wejść na zagraniczne platformy sprzedażowe. Gugu The Hero jest firmą produkującą designerskie akcesoria oraz zabawki dla dzieci. Jej szefowa, Magdalena Śliwińska, od samego początku myślała o zagranicznych rynkach zbytu. Teraz chce rozszerzyć swoją ofertę.

W tej edycji dostrzeżono także projekty usługowe. Selflove Aleksandry Jędrzejewskiej i jej siostry Zofii to projekt wellbeingowy, w którym wszystkie działania nakierowane są na dobrostan fizyczny i psychiczny klientów. Firma organizuje regeneracyjne luksusowe wyjazdy i sesje jogi. Z kolei Ukrainka Oksana Rybaeva od 10 lat prowadzi przedszkole i szkołę w Charkowie. Teraz identyczne miejsce – Babyland chce otworzyć w Poznaniu.

Granty w wysokości 20 tys. zł laureatki przeznaczą na działania marketingowe, sesje zdjęciowe czy podbój rynków m.in. poprzez platformy sprzedażowe. Każda z nich ma także szansę uczestniczyć w spotkaniach mentoringowych.

Program grantowy Visa She’s Next jest organizowany od 2019, a od 2020 r. Visa przeznaczyła już 2,5 mln dolarów na granty i coaching dla przedsiębiorczyń na całym świecie, w tym w USA, Kanadzie, Indiach, Wietnamie, Egipcie, ZEA i Arabii Saudyjskiej ¹. Z pomocy skorzystały także właścicielki firm na Starym Kontynencie, m.in. w Irlandii, Łotwie, Szwecji i Danii.

Wesprzeć MŚP

Visa nie od dziś wpiera sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Naszą misją jest usuwanie barier i włączanie większej liczby osób do globalnej gospodarki. Warto zwrócić uwagę na fakt, że mikro, małe i średnie firmy pełnią w gospodarce naszego kontynentu istotną rolę, odpowiadając za ponad połowę generowanego PKB i 65 proc. zatrudnienia w Europie ² . W Visa inwestujemy więc w innowacyjne, efektywne i płynne płatności tak, aby pomóc firmom rozwijać się i odnosić sukcesy. One same najlepiej wiedzą, jak wzmocnić swoją działalność, dlatego pomagamy im m.in. poprzez specjalne programy grantowe oraz środki i narzędzia sprzyjające intensywnemu wzrostowi – wyjaśnia Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Firmy prowadzone przez kobiety zajmują ważne miejsce we wsparciu oferowanym przez Visa.

To szczególnie ważne, bo w Polsce wciąż istnieje dysproporcja w liczbie kobiet i mężczyzn prowadzących własne przedsiębiorstwa, a pandemia jeszcze pogłębiła tę różnicę. ³ Właśnie dlatego uruchomiliśmy program grantowy Visa She’s Next – dodaje Zubrzycka.

Cyfrowe płatności drogą do sukcesu

Jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych otwiera drzwi do globalnej gospodarki i zapewnia bezpieczeństwo przesyłanych środków. Pozwala to zapłacić za towar kupowany w sklepie internetowym znajdującym się na drugim końcu świata. Możemy płacić za transport, noclegi, kawę czy pamiątki dla rodziny podczas zagranicznych wycieczek. W wielu miejscach także zbliżeniowo, nie troszcząc się o posiadanie gotówki w odpowiedniej walucie. Jak to wspiera MŚP?

Ostatnie lata pokazały, że uruchomienie sklepu w internecie oraz rozpoczęcie przyjmowania płatności cyfrowych nierzadko decydowało o przetrwaniu lub rozwoju drobnego lokalnego biznesu. Nawet tego oddalonego od nas o tysiące kilometrów – wyjaśnia Katarzyna Zubrzycka.

Warto dodać, że ta liczba uzupełni dotychczasowych użytkowników i klientów Visa.

Bezpieczna sieć Visa działa dla wszystkich i wszędzie, zapewniając dostęp do płatności na całym świecie oraz łącząc 4,1 mld kart z ponad 80 mln punktów sprzedaży. Chcę przy tym podkreślić, że w ciągu pięciu lat zainwestowaliśmy w technologie 10 mld dolarów. W rezultacie naszych działań tylko w 2022 roku zapobiegliśmy oszustwom o wartości 27 mld dolarów ⁵ – dodaje Zurzycka.

Karta, tokeny i mobilne transakcje

Szybko, wygodnie i bezpiecznie – o takich transakcjach marzą klienci. Dzięki rozwojowi technologii, Visa oferuje nowe metody płatności, jak choćby Visa Tap to Phone, która umożliwia przyjmowanie płatności na smartfonach, tak jakby był to terminal płatniczy. Innym rozwiązaniem jest Visa Mobile, dzięki której można płacić w internecie, podając swój numer telefonu.

Visa daje wybór zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. Można dokonywać transakcji na różne sposoby, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami czy przyzwyczajeniami.

Wierzymy, że różnorodność metod płatności jest odpowiednim kierunkiem rozwoju. Obserwujemy, że przejście w stronę transakcji cyfrowych nieustannie postępuje, a ich bezpieczeństwo rośnie dzięki takim metodom jak tokenizacja. To proste, ale niezwykle skuteczne rozwiązanie, które zastępuje numer karty płatniczej dodawanej do portfela cyfrowego na smartfonie, w aplikacji Visa Mobile czy w niektórych sklepach internetowych innym ciągiem cyfr. W tych miejscach nadal możemy taką kartą płacić, ale gdy dany token wpadnie w ręce oszustów, jest on dla nich zupełnie bezużyteczny – wyjaśnia Katarzyna Zubrzycka.

Visa stawia na transakcje zbliżeniowe

Jak pokazuje raport Narodowego Banku Polskiego, kwartalnie w Polsce realizuje się ponad 2 mld transakcji zbliżeniowych o wartości 126 mld zł, a ich udział wśród wszystkich transakcji cyfrowych to już prawie 99 proc.⁶

Dla małych firm liczy się czas i wygoda, dlatego im prostsze rozwiązania, tym lepiej. Coraz częściej za produkty i usługi sprzedawcy przyjmują szybkie i bezpieczne płatności cyfrowe na smartfonach. I choć nie zastąpią one terminali, to mogą być bardzo przydatne dla tych, którzy są w ciągłym ruchu na przykład kurierów czy "złotych rączek".

To, co znamy jako "płatności zbliżeniowe", zmienia się na naszych oczach w innowacje, jak np. rozwiązania nazywane "Kliknij i Odbierz", "Zeskanuj i Wyjdź" czy Visa Tap to Phone, umożliwiające przekształcenie urządzenia wyposażonego w system Android i technologię NFC w mobilny punkt sprzedaży lub urządzenie przyjmujące płatności. Przyjmowanie transakcji w ten sposób pomaga małym firmom wykorzystać potencjał cyfrowych płatności. Według naszych badań 46 proc. polskich konsumentówbyłoby skłonnych zapłacić w ten sposób – wyjaśnia Katarzyna Zubrzycka.

Innowacje, które ułatwiają płatności, przyspieszają przekazywanie środków i zapewniają bezpieczeństwo docierających do kontrahentów pieniędzy. Wsparcie grantowe i coachingowe skierowane do firm prowadzonych przez kobiety. Wreszcie inwestycje, które pozwalają unowocześnić MŚP, dając im dostęp do możliwości prowadzenia cyfrowych transakcji i rozliczeń. Visa na różne sposoby wspiera mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa – firmy, które są motorem napędowym gospodarki.

MŚP odpowiadają za nowe miejsca pracy, a samozatrudnienie nierzadko staje się receptą na brak odpowiednich ofert zawodowych. Ludzie prowadzący własne firmy często są oddani swojej pracy, a przede wszystkim zdeterminowani, by osiągnąć wyznaczony cel. Powtarzają to zgodnie wszystkie laureatki programu grantowego Visa She’s Next. Właścicielki Nevrboard, Selflove, Babyland, WHYSOSERIOUS czy Gugu The Hero to kobiety z pomysłem, odwagą, pewnością siebie i dumą, że udało im się przekuć marzenia w zawodowy sukces. Dzięki wsparciu Visa teraz postawią kolejny krok.

Płatna współpraca z Visa

¹ Dane Visa 2022

² Komisja Europejska, Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Muller, P., Devnani, S., Ladher, R., et al., Annual report on European SMEs 2020/2021: digitalisation of SMEs: background document, Hope, K.(editor), Publications Office, 2021, https://data.europa.eu/doi/10.2826/120209.

³ Raport z badania Global Entrepreneurship Monitor Polska 2021 przeprowadzonego przez Global Entrepreneurship Research Association i Centrum Badań Marketingowych Indicator Sp. z o.o. na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2021 rok. http://www.parp.gov.pl.

⁴ Raport społeczny Visa za rok 2022: https://usa.visa.com/content/dam/VCOM/regional/na/us/about-visa/documents/2022-environmental-social-governance-report.pdf

⁵ Raport społęczny Visa za rok 2023: https://usa.visa.com/content/dam/VCOM/regional/na/us/about-visa/documents/2022-environmental-social-governance-report.pdf

⁶ Informacja o kartach płatniczych w III kwartale 2022 r. https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2022.pdf

⁷ Badanie Visa CEE Mobile Payments Study 2022 objęło następujące kraje: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację. Przeprowadziła je firma badawcza Kantar, metodą CAWI, w październiku 2022 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych krajów.