WP Wydarzenie specjalne Sponsor wydania
WP Wydarzenie specjalne Sponsor wydania Visa

Poradnik MŚP: jak stworzyć bezpieczny sklep internetowy?

Sponsor wydania Visa
Prowadzenie sklepu internetowego to niemałe wyzwanie. Niezależnie od tego, czy produkujesz kosmetyki naturalne, oferujesz usługi biznesowe, czy zajmujesz się montażem okien lub drzwi – w internecie należy sprzedawać z głową. Chodzi przecież nie tylko o to, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz zapewnić swojemu biznesowi rozwój i stabilność, ale także zabezpieczyć się przed potencjalnymi oszustwami. Jak to zrobić? Eksperci Visa przygotowali kilka praktycznych wskazówek dla właścicieli sklepów internetowych.

1. Stosuj procedury podwójnego uwierzytelnienia.

Nieaktywne konta konsumentów stanowią łatwy kąsek dla cyberprzestępców wyspecjalizowanych w fałszowaniu tożsamości. Dlatego warto prosić klientów o podanie dodatkowej formy kontaktu, np. numeru telefonu do potwierdzenia ich tożsamości. Możesz również prześledzić historię zakupów na koncie, z którego niedawno dokonano transakcji, a wcześniej przez długi czas pozostawało nieaktywne.

2. Aktualizuj swoją wiedzę na temat dostępnych rozwiązań.

Skuteczny biznes w e-commerce wymaga nieustannego poszerzania wiedzy. W tym mogą pomóc liczne programy edukacyjne i mentoringowe, które pozwalają przedsiębiorcom doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe, być na bieżąco z nowinkami technologicznymi i orientować się w nowoczesnych metodach płatności. Doskonałym przykładem takiego programu jest kierowana do kobiet inicjatywa organizacji płatniczej Visa o nazwie She’s Next, która właśnie została poszerzona na Polskę. W jej ramach małe i średnie firmy mogą otrzymać granty o wartości 20 tys. zł, a także wsparcie edukacyjne. Zgłoszenia można nadsyłać od 26 września do 10 listopada 2022 r., wypełniając formularz na stronie: https://www.visa.pl/shes-next-poland-2022.html.

3. Monitoruj przejęcia kont.

Oszuści biorą na celownik najczęściej konta, w których już zapisane są dane karty płatniczej. Przejmują zarówno dopiero co utworzone konta, jak i takie, które od jakiegoś czasu pozostają nieaktywne. Warto zwracać uwagę na to, czy na podejrzanych kontach doszło do licznych zmian danych adresowych w krótkim odstępie czasu oraz monitorować wzrost aktywności wśród dotychczas nieaktywnych kont.

4. Sprawdzaj dane dostawy.

Jedną z metod internetowych oszustów jest zmienianie adresu dostawa na adresy pustostanów lub dopiero co wybudowanych i jeszcze niezamieszkanych domów, co ułatwia im odbieranie pozostawionych na zewnątrz paczek. Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić informacje podawane w drugiej i trzeciej linii w polu adresu wysyłki. Mogą one zostać wykorzystane przez przestępców do przekierowania paczki na inny adres, tym samym omijając mechanizmy kontroli ryzyka i częstotliwości operacji, w ramach których analizowane są jedynie informacje podawane w pierwszej linii pola.

Materiał sponsorowany Visa